dinsdag 1 september 2009


Kleine uitleg over types Jugend (naast de "regular' Jugend) om het battlefield op te leuken en battles dynamischer te maken.
Spades: Jugend met augmentations zoals guns of andere apparaten om prestatie te verbeteren. cyborgs in a way. Opgroeien met mechanische onderdelen aan het lichaam zorgt voor hevige pijn en dus zijn deze kinders nogal psychologically scarred. Een reden voor ze om alles dood te maken (ook Friendly Fire? denk aan de ogre in de film "300")
Diamonds: Kennis van Strategy, leaders (generals) die de orders uitdelen tijdens grotere gevechten om nog een soort van doelgericht gevecht te beginnen. Waren vooral tijdens de invasie van de Aarde actief.
Clubs: Mutatie, vrijwillig tot zich nemen van mutagene stoffen met als doel harder/beter/sneller/sterker te worden. Ongeveer gelijk aan de spades maar dan met mutatie in plaats van mechanische hulpmiddelen. Slagingskans positieve mutatie 25% (dat is absurd hoog maar och voor het verhaal moet het kunnen). Geslaagde mutaties worden op het slagveld omringd door de misbaksels (75%) als ware het meatshields. Alle mutaties zijn uniek (kansberekening) maar wel in groepen in te delen (harder/beter/sneller/sterker)
Hearts: Tweelingen, psychic. Communiceren telephatisch met elkaar. Vaak 1 in de HQ en 1 op het slagveld (orders van diamonds doorgeven ). Slechts enkelen kunnen ook iemand anders mindfucken.
Er zijn combinaties bekend van spades en clubs. Dit komt echter maar zelden voor.
Waarom kaarten? Toeval, ik had vier variaties maar ook omdat alles franchise-gericht is kan het leuk zijn. Misschien kunnen we de symbolen gebruiken als aanduiding voor het typ eJugend maar das allemaal detailpraat

3 opmerkingen:

  1. Hele toffe shit ouwe, ook een hele interessante gedachtegang achter deze kleine schattige jugend.

    Hoe dit precies naar voren gaat komen in de comic is mij nog een vraag, maar het zorgt wel voor enige structuur in de gelederen van de Jugend. Het laat zien dat ze ondanks hun schattige uiterlijk toch geduchte tegenstanders zijn. Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit komt naar voren in de comic omdat bram er misschien wel een passage over schrijft, zoals een sapnnende battle met een spades-abomination of een enge encounte rmet hele vlugge clubs-mutaties. Of Bram schrijft er jelemaal niks over en gebruiken we de variaties puur als grafisch element. No problemo, t zijn gewoon ffies kapstokken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dudes zijn geweldig als kapstokje voor leuke verhaallijnen. Eerst afentoe laten zien zonder de lezer iets te vertellen, dan meer hints geven en dan... BAM! Opeens wordt de jacht naar harten en ruiten babies geopend, en moeilijk gemaakt door schoppen en klaver kindjes.

    Misschien wel tof om die harten babies in een soort grote couveuses rond te laten dragen door de jügend? Je wil ze immers wel veilig houden.

    BeantwoordenVerwijderen